Jongeren kunnen maar moeilijk begrijpen hoe mensen vóór het internet en de smartphones iets voor elkaar kregen. In het digitale tijdperk van de 21e eeuw gebeurt meer en meer van het leven online. Van communiceren met vrienden en familie tot bankieren en alle dingen die je kunt kopen en snel naar je huis kunt laten verzenden, het is ongelooflijk handig. In de haast om te profiteren van alle mogelijkheden om van alles en nog wat online te verkopen, willen we even pauzeren en erkennen dat er nog steeds dingen zijn die het beste kunnen worden overgelaten aan in-persoon, echte-wereld transacties. Wij denken dat het kopen van een voertuig één van die dingen is. In dit artikel leggen we uit waarom we denken dat je het online kopen van een tweedehands auto moet vermijden.
Tips die de verkoop van uw auto versnellen
Merk op hoe specifiek we zijn met onze taal hier. We hebben het over het “kopen” van een tweedehands auto, niet over het “winkelen” voor een tweedehands auto. Als je aan het winkelen bent, is een deel van het proces het doen van je eigen onderzoek, en dat is waar de kracht van het internet je vriend is. Het is heel gemakkelijk om online te gaan en te zien wat er is en prijsvergelijkingen te maken. Wij moedigen iedereen aan om het onderzoeksdeel van het proces online te doen omdat het u tonnen tijd zal besparen. Rondrennen naar elke dealer in uw omgeving zou een gigantische verspilling van uw tijd en energie zijn. Maak gebruik van de kracht van het world wide web om uw zoekopdracht te beperken tot een short-list van opties.
Maar zodra u uw short-list van voertuigen die u interesseren, wat dan?
Dit is wanneer wij denken dat u elke auto persoonlijk moet zien, zodat u zelf de staat ervan kunt controleren en een proefrit kunt maken. De auto die u rijdt is vaak de op één na grootste aankoop die u in uw leven doet. Voor velen komt het op de tweede plaats na de aankoop van een huis! Wilt u echt zo’n grote, belangrijke beslissing nemen zonder het product echt te zien en te rijden voordat u het koopt? Wij denken dat het antwoord op deze vraag duidelijk moet zijn.
Sommige online autoverkopers bieden aan om het voertuig dat u koopt bij u thuis te leveren, en nemen uw huidige auto mee als u die inruilt. Anderen bieden u de mogelijkheid om uw gekochte auto op te halen uit een gigantische automaat. Het klinkt allemaal heel opwindend en handig, maar wat gebeurt er als de auto die u net hebt gekocht niet alles blijkt te zijn wat u ervan verwachtte of wat u ervan mocht verwachten? Dit is de reden waarom wij waarschuwen tegen het kopen van een auto zonder hem eerst persoonlijk te zien en een proefrit te maken. De belangrijkste factor bij het kopen van een tweedehands auto is immers hoe goed hij gereconditioneerd is! En u zult geen idee hebben van wat de online autoverkoper u vertelt als u de auto niet zelf controleert.
Als u in de verleiding komt om een tweedehands auto online te kopen, neem dan de tijd om de klantenbeoordelingen te lezen van elke site die u overweegt. Werkt het voor sommige mensen? Natuurlijk werkt het. Maar u zult ook snel ontdekken hoeveel mensen – te veel mensen – nachtmerries hebben ervaren met het online kopen van tweedehands auto’s. Hier is slechts een kleine greep uit de dingen die we in opkoper bedrijfswagens klantenreviews hebben gezien:
Leveringsvertragingen: Het is betreurenswaardig hoeveel klanten u zult vinden die een bepaalde leverdatum is beloofd, alleen om later te worden geïnformeerd dat het zal worden vertraagd, vaak met een week of meer. Ondertussen hadden deze zelfde klanten plannen om het voertuig te gebruiken, of op reis te gaan, en de vertragingen verpesten hun plannen volledig. Dit gebeurt veel vaker dan je zou denken. In sommige gevallen komen klanten pas op de dag van de geplande levering te weten dat de levering vertraging heeft opgelopen, en dat is gewoon een verschrikkelijke manier van zaken doen.
Slechte auto’s:
Iets anders dat gebeurt is dat de auto aankomt en allerlei problemen heeft waarover de klant niet was geïnformeerd. In sommige gevallen raakt de auto beschadigd tijdens het transport. In andere gevallen heeft de auto allerlei problemen zoals olielekken, een spijker in de band, brandplekken van sigaretten in de bekleding, kapotte airco, slechte remmen, slechts één sleutel terwijl ze zeiden dat er twee waren – noem maar op, mensen hebben het meegemaakt, ook al zijn het allemaal problemen die ontdekt hadden moeten worden bij een standaard inspectie van het voertuig voordat het te koop werd aangeboden. De dealer zou u kunnen toestaan om het te ruilen voor een ander voertuig, wat een andere kans op vertragingen bij de levering betekent en u die uw werk mist en uw schema in de war gooit om het allemaal af te handelen.
Slechte klantenservice:
Als je leest over alle nachtmerriescenario’s die mensen hebben meegemaakt bij het online kopen van tweedehands auto’s, is een rode draad hoe de mensen van de klantendienst er duidelijk helemaal niets om geven, of het laten klinken alsof ze dat wel doen maar toch geen bevredigend resultaat voor de klant bereiken. Weinig dingen in het leven zijn erger dan de runaround krijgen van de klantenservice wanneer je ernstige problemen hebt die moeten worden aangepakt.